Wispelturigheid en halfslachtige mobiliteitspolitiek

Op 2 juli 2023, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Het steeds wisselend in- en uitrijden van de Dr. O. De Gruyterstraat, de wisselende bereikbaarheid van de Conversatieparking en het alweer ‘tijdelijk’ afsluiten van de Myleekstraat lijkt meer op een jojospel dan op een doordacht mobiliteitsbeleid. eze ‘onbegrijpelijke, wispelturige beslissingen’ ergeren menige Merelbekenaar. Deze snel bedachte oplossingen wijzen allemaal op een gebrek aan een duurzame visie op de wijkmobiliteit en verkeersveiligheid. Men verschuift enkel het probleem en men creëert er nieuwe. Onze fractieleider Rik De Vis hield opnieuw een pleidooi om een globale mobiliteitsstudie op te maken en af te stappen van een dagjespolitiek. Nu de grote infrastructuren met hun verkeer verwekkende functie gerealiseerd zijn zoals  de R4, het afrittencomplex, het Sportpark en de Zorgcampussen, moet het nattevingerwerk stoppen. De verkeersleefbaarheid, de veiligheid en de verschillende modi (o.a. fietsers, voetgangers, openbaar vervoer en auto ‘s) in de Poelstraat, de Kloosterstraat, de Lamstraat, de Lembergse steenweg en de Burg. Maenhoutstraat vragen om duurzame en creatieve oplossingen. Het schepencollege stak opnieuw het hoofd in het zand .