Nieuw en groter bestuur kijkt de toekomst met vertrouwen tegemoet

Op 1 maart 2011

Beste Merelbekenaar,

Met gepaste trots stellen we u voor aan ons nieuw bestuur. Voortaan leidt Ivan Eeckhout de
plaatselijke afdeling. De vorige voorzitter Vincent Blansaer is nu ondervoorzitter. Omdat hij de tijd niet meer had om onze afdeling te leiden, zette hij een stap opzij.

Ivan EeckhoutIvan is een voorzitter met een ruime politieke ervaring. In de vorige legislatuur was hij fractieleider voor de N-VA in de gemeenteraad. Het laatste anderhalf jaar was hij als secretaris actief in het bestuur.

Hij krijgt nu een plaatselijke afdeling in handen met meer dan dubbel zoveel leden als wanneer ze pas anderhalf jaar geleden ontstond.

En die groei is niet toevallig. Onder de bezielende leiding van Vincent hebben we dat anderhalf jaar gebruikt om onze stem te laten horen. Ons eetfestijn was een groot succes. Vlaams volksvertegenwoordiger Matthias Diependaele sprak er begeesterende woorden.

Ook in het najaar zaten we niet stil. We organiseerden een druk bezochte lezing van Prof. Dr. Bruno De Wever (Ugent) en een verkwikkende natuurwandeling door de Makegemse bossen.

Verder hebben we in dat anderhalf jaar vier blaadjes gepubliceerd die bij u in de brievenbus zijn geland. En ook de website waarop u nu deze tekst leest, is pas anderhalf jaar oud.

Het nieuw bestuur (niet voltallig)

Gemeenteraadsverkiezingen 2012

Op anderhalf jaar kan dus veel. En dat is maar goed ook. Want de grootste uitdaging voor ons ligt ongeveer anderhalf jaar van ons verwijderd: de gemeenteraadsverkiezingen van 2012.

De parlementsverkiezingen van 13 juni 2010 hebben immers alvast één iets duidelijk gemaakt. Het potentieel aan N-VA-kiezers in Merelbeke was nog nooit zo groot als nu.

In Merelbeke stemde liefst 30% van de mensen op N-VA. In 2012 is het dan ook onze ambitie om in Merelbeke de beste score ooit behaald door een Vlaams-nationalistische partij bij gemeenteraadsverkiezingen te halen.

In tussentijd blijven we u enthousiast tegemoet treden. Ook dit najaar zullen we u weer vergasten op een boeiende spreker en een verkwikkende herfstwandeling. Ook dit jaar mag u van ons weer verwachten dat we u op geregelde tijdstippen informeren over het reilen en zeilen in Merelbeke via onze afdelingsblaadjes en de website.

Schrijf ook nu alvast zondag 29 mei in uw agenda. Want dan bent u van harte welkom op ons eetfestijn!