Minister Weyts investeert € 547.706 in Vrije Basisschool - Sint-Elooischool in Merelbeke

Op 7 april 2023, over deze onderwerpen: Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 547.706 in Vrije Basisschool - Sint-Elooischool in Merelbeke. “We timmeren verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze schoolinfrastructuur.”

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Merelbeke ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 547.706 in Vrije Basisschool - Sint-Elooischool in Merelbeke. Concreet gaat het om het uitbreiden van de bestaande schoolgebouwen met 3 leslokalen en berging, werken aan het stooklokaal, nieuwe CV-installatie en nieuw sanitair.