De N-VA blijft ambitieus

Op 20 maart 2010

Met het verstrijken van 2009 eindigde voor de N-VA een jaar van opmerkelijke successen. Op Vlaams niveau haalden we in juni 2009 een eclatante overwinning die van de N-VA in één keer een te duchten speler in het politieke veld maakte. In Merelbeke hielden we de lokale afdeling van de N-VA boven de doopvont. Meteen zit ook de eerste helft van onze bestuursperiode in Merelbeke erop. De N-VA trok tijdens deze drie jaar samen met kartelpartner CD&V de kar van het Merelbeekse beleid. We kijken dan ook met een tevreden gevoel terug op deze voorbije periode.

Investeringen zonder hogere belasting

Onder leiding van schepen Rik De Vis wist de N-VA in Merelbeke haar stempel op het beleid te drukken. Zo stonden we aan de wieg van het nieuwe jeugdcentrum, steunden we jonge en startende ondernemers (een initiatief waarvoor we overigens felicitaties kregen van Unizo-voorzitter Karel Van Eetvelt) en voerden we een stedenbouwkundig beleid waar we trots op kunnen zijn. Tijdens de eerste helft van de legislatuur investeerde het bestuur liefst 25 miljoen euro in de gemeente … zonder de belastingen te verhogen. Ook de tweede helft van de bestuursperiode kijken we met ambitie tegemoet. Rik De Vis zal voor de komende drie jaar fractieleider zijn van de CD&V/N-VA-fractie in de gemeenteraad. We zullen alleszins niet op onze lauweren rusten. We blijven erop toezien dat de uitbreiding en opwaardering van ons dorpscentrum alle verwachtingen zal inlossen en dat sociale huisvesting de nodige aandacht en kansen krijgt.

Besturen is vooruitzien

We kijken ook al vooruit naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Als we een degelijk bestuursakkoord willen, moeten we nu al met de voorbereiding beginnen. Daarom hebben we onlangs formeel onze banden met de CD&V aangehaald. Het kartel is en blijft voor ons de beste garantie op degelijk bestuur in Merelbeke. Maar wat houdt dat degelijk bestuur voor ons juist in? Besturen is vooruitzien. Daarom zal de N-VA op de bres staan voor een nieuw rustoord in Merelbeke. Dit project is een absolute noodzaak en mag niet verzanden in een praatbarak. Intussen blijft de N-VA ook nationaal scoren. In sommige enquêtes en opiniepeilingen is de N-VA zelfs al de op een na grootste partij in Vlaanderen. Het blijven natuurlijk ‘slechts’ opiniepeilingen, maar de trend is duidelijk: ‘the only way is up’. U moet ons niet op ons woord geloven. Kom het zelf vragen aan onze gedreven mensen, bij het genot van Vlaamse kost en een goed glas bier op ons eetfestijn op zaterdag 13 maart.

Tot dan!