Wat na het masterplan voor Bottelare?

Op 31 maart 2023, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Sinds de goedkeuring van het masterplan van Bottelare in de gemeenteraad van juni 2022 is de communicatie met de bevolking stilgevallen. Daarbij is er heel wat onduidelijkheid over de fasering en de concrete uitvoeringsplannen ontstaan bij de bevolking en het bewonersplatform.

Op vraag van onze N-VA-fractieleider naar een duidelijke timing kwam een aarzelend antwoord. Het smalle stuk van de Astridlaan zou in oktober aangepakt worden, de schoolomgeving is voor 2024 en het Koning Albertplein voor 2025 aldus het schepencollege. Het ontwerpbureau ‘Omgeving‘ kreeg de opdracht om de uitvoeringsplannen te concretiseren.

Wij hopen dat de inspraak niet stopt met het masterplan en dat de bevolking ook betrokken wordt met de uitvoeringsplannen. Een echte dorpskernvernieuwing houdt meer in dan ANPR-camera’s plaatsen en een rode verfstreep schilderen op het asfalt als fietsstraat. Structureel en duurzaam werken aan een verkeersveilig en een kwalitatief woonklimaat voor het ganse dorp blijft onze focus!