Rik De Vis

Fractievoorzitter gemeenteraad

Gezin en privéleven

Rik is gelukkig getrouwd en de trotse vader van vier zonen. Zijn jongste zoon Gerard deed ook al aan twee verkiezingen mee. Maar dat mag niet verbazen. Politiek is in zijn familie een rode draad. Hij komt uit een echt politiek nest. Zijn vader was schepen, zijn moeder gemeenteraadslid. Zijn broer Dirk is burgemeester van Ham en een andere broer Frank schepen in Melle.

Professioneel is Rik docent en vakgroepvoorzitter Landschapsarchitectuur op de Hogeschool Gent. Die expertise vind je terug in het parcours dat hij aflegde als schepen van Stedenbouw.

In zijn vrije tijd is hij een natuur- en cultuurliefhebber. Zo was hij al drie keer hoofdontwerper van de Floraliën en gaat hij graag schetsen in Gotische kathedralen en Italiaanse siertuinen.

Politieke loopbaan

Rik kan intussen al op 12 jaar beleidservaring in Merelbeke bogen. Hij was onder meer schepen van Jeugd, Cultuur, Onderwijs en Stedenbouw.

Rik wendt zijn ervaring als beleidsmaker aan om de N-VA-fractie te leiden en de nieuwe gezichten te ondersteunen om hun oppositierol ten volle op te nemen. Mede door zijn professionele achtergrond zal hij er vooral op toezien dat de stedenbouwkundige dossiers niet budgettair ontsporen en dat het groene karakter van Merelbeke gevrijwaard blijft.