Schepen van openbare werken Rousseau (cd&v) negeert de gemeenteraad en speelt soloslim

Op 26 april 2023, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

De werkzaamheden in de Motsenstraat zijn al maanden aan de gang en verlopen moeizaam. De moeilijkheden op technisch- en administratief vlak zijn het gevolg van de onprofessionele aanpak van het dossier.

Schepen Rousseau (cd&v) speelde soloslim en weigerde een klassiek wegenisdossier op te maken. Daarbij negeerde hij de voltallige gemeenteraad en de bevoegde technische commissie. De aanleg en de herprofilering van wegen is nochtans een exclusieve bevoegdheid en een kerntaak van de gemeenteraad.

Op vraag van N-VA-fractieleider Rik De Vis naar de kostprijs, de slechte rioleringstoestand, het groenbeeld van de straat en de meerwerken kwam slechts een wazig antwoord. De aannemingsopdracht van de Motsenstraat werd tegen de ‘regels der kunst’ uitgesplitst. Daardoor diende de schepen allerlei budgetkredieten uit onze begroting op een ‘oneigenlijke manier’ aan te boren.

Deze gebrekkige manier van handelen kan de toets van ‘behoorlijk bestuur en duurzaam management’ niet doorstaan en dit in tegenstelling met de andere wegenisdossiers, aldus onze fractieleider Rik De Vis.