Nutskasten in nieuw jasje

Op 30 mei 2017, over deze onderwerpen: Wonen en natuur

De nutskasten (met elektriciteit) zijn een noodzakelijk kwaad in onze omgeving. Door hun saaie grijze kleur en het feit dat ze vatbaar zijn voor graffiti en vandalisme maken ze de omgeving helaas vaak lelijker. Op vraag van Kristof De Puydt zal de gemeente nu bekijken of ze de kasten kunnen opwaarderen door ze te bekleden met foto's van bijvoorbeeld ons historisch erfgoed. Ook een samenwerking met jeugdgroeperingen is mogelijk om de afbeeldingen te maken/kiezen.

"Eigenlijk is dit een heel eenvoudige en goedkope quick win op verschillende manieren", zegt Kristof. "De lelijke kasten krijgen een mooi jasje, zijn minder vatbaar voor vandalisme en ons historisch erfgoed wordt nog eens extra in de kijker geplaatst."

De gemeente gaat nu bekijken hoe veel nutskasten we eigenlijk in Merelbeke hebben. Ze allemaal bekleden, is wellicht niet haalbaar. N-VA Merelbeke is alvast blij met elke nutskast die een nieuw jasje krijgt.