Diefstal op het kerkhof in Merelbeke centrum

Op 29 april 2021, over deze onderwerpen: Goed bestuur, Welzijn

De laatste maanden waren er heel wat meldingen van bloemen en andere items die verdwijnen op de graven op het kerkhof in Merelbeke centrum. Bij veel mensen heeft het plaatsen van bloemen op een graf van een dierbare een grote emotionele waarde. Zij vinden het dan ook pijnlijk om die te zien verdwijnen.

N-VA-raadslid Rosine Van Gysegem vroeg of het college van burgemeester en schepenen op de hoogte was van deze problematiek, welke maatregelen er reeds genomen waren en of er nog bijkomende initiateven genomen zullen worden?

In zijn antwoord benadrukte de burgemeester eveneens geschokt te zijn door de gebeurtenissen op het kerkhof. Hij somde de reeds genomen maatregelen op: sluiten van het kerkhof tussen 18u en 8u, plaatsen van een overlastcamera, toezicht overdag door de politie (in uniform en in burger) en het reduceren van het aantallen ingangen van 4 naar 1. Eventueel kunnen in de toekomst de openingsuren gewijzigd worden.