Kandidaten

N-VA Merelbeke trekt met een gezonde mix aan jong talent en ervaring naar de kiezer. Niet minder dan 17 nieuwe kandidaten hebben zich geëngageerd om samen met de zetelende gemeenteraads- en OCMW-raadsleden opnieuw een goed resultaat neer te zetten.

Met een fris en uitdagend  programma onder de slogan:  ‘Ons lokaal verhaal:  veilig thuis in een welvarend Merelbeke’ en de vernieuwde lijst staan wij klaar om als ‘gemeenschapspartij’ Merelbeke efficiënt en duurzaam te besturen.

Gewezen schepen en provincieraadslid Rik De Vis is lijsttrekker. De tweede plaats wordt ingenomen door Els Sys. Zij was tot juni directeur in onze gemeentelijke basisschool (GILKO). Met haar beleidservaring en pedagogische scholing gaat zij nu aan de slag als stafmedewerker bij het OVSG  (onderwijskoepel van de Vlaamse steden en gemeenten). Oud-burgemeester Guido Mortier staat op de derde plaats en wordt gevolgd door de huidige gemeenteraadsleden John De Vlaminck en Rosine Van Gysegem op plaatsen 4 en 5.

Joris Van De Vyver als lid van het AGB (autonoom gemeentebedrijf) en Christophe Vanderschueren als OCMW-raadslid sluiten daarop aan op plaatsen 6 en 7. Op plaats 8 vinden we Alina Pelin. Zij is afkomstig van Moldavië, is office manager en doet lerarenopleiding en verzorgt als vrijwilliger de coördinatie van de Kinderoppasdienst van de Gezinsbond. Zij wordt gevolgd door Sabrina Schollaert en Ann Depuydt. De lijst wordt geduwd door OCMW-raadslid Jo Van Hoorebeke en dokter Ignace Becaus (broer van de VRT-journalist Jan Becaus).

De jongeren met Hans Zonnekeyn, Dwight De Rycke en Zita Vanhaecke komen uit het jeugdbewegingsleven en de turnclub en worden geflankeerd door de jonge ouders Charlotte De Schepper en gemeenteraadslid Evi Maes.

De ondernemers met Jan De Wilde, Tom Smet en Gerard De Vis (zoon van Rik) staan garant voor de dynamiek van het zelfstandig ondernemen in ons verkiezingsprogramma.

De lijst wordt vervolledigd door mensen uit het brede verenigingsleven van Flora en het centrum met Jeanine Van Belle , Arthur Temmerman, Luc Rombout ,Tamara van den Bossche, Reinhilde Veldeman, Stefan Vochten en Nicole De Neve.

Met deze gemotiveerde en geëngageerde mensen vragen wij op 14 oktober het vertrouwen aan de Merelbeekse kiezers. De ambitie? Beter doen dan de 6 zetels uit 2012 en voldoende gewicht in de schaal leggen om Merelbeke mee te kunnen besturen de volgende legislatuur.

Gemeenteraad

Change Manager

Alina Pelin

33 jaar