Onze website steekt in het nieuw

Op 30 augustus 2015

Uw vertrouwde Merelbeekse N-VA jasje steekt volledig in het nieuw. De hoofdingsafbeeldingen zal u als trouwe bezoeker wellicht nog herkennen, maar voor de rest vindt u er heel wat nieuwe mogelijkheden.

1. De homepagina: Op de homepagina vindt u voortaan:
    • De meest recente nieuwsberichten;
    • Onze blikvangers;
    • De meest recente berichten op onze sociale media-kanalen Facebook en Twitter;
    • Nationaal nieuws over de N-VA;
    • De agenda.
  2. De rubriek 'Lokaal werk': In deze gloednieuwe rubriek vindt u onze standpunten over de verschillende gemeentelijke beleidsdomeinen. Onderaan bij elk onderwerp wijzen we u ook meteen naar de meest recente nieuwsberichten over dit onderwerp zodat u kunt lezen hoe we onze visie in de praktijk brengen in gemeente-, OCMW-, politie- en provincieraad.
  3. De rubriek 'Nieuws': In deze rubriek vindt u voortaan de nieuwsberichten: onze tussenkomsten in de gemeenteraad, foto-albums, persberichten, persartikels over N-VA Merelbeke of opiniestukken. Dankzij de 'filters' kunt u heel eenvoudig op onderwerp of soort artikel zoeken. De meest recente artikels ziet u ook terug op de homepagina.
    Nieuw aan onze nieuwsberichten is het feit dat ze voortaan gelinkt zijn aan een onderwerp en eventueel ook aan een persoon en eerdere artikels over hetzelfde thema. Dat heeft als voordeel dat u onderaan elk nieuwsbericht enkele suggesties krijgt voor gelijkaardige nieuwsberichten (over hetzelfde onderwerp). Als het nieuwsbericht een voorgeschiedenis heeft, vindt u de eerdere artikels erover in de zijbalk. Daar vindt u meteen ook de personen van N-VA Merelbeke die bij het artikel horen (meestal de mandataris die het punt gemaakt heeft tijdens een raad).
  4. De rubriek 'Wie is wie': Daar vindt u iedereen die de schouders onder N-VA Merelbeke zet. Doordat de personen ook aan nieuwsberichten gelinkt zijn, krijgt u bij elke persoon meteen ook enkele suggesties van artikels waar die persoon bij betrokken is.
  5. De 'footer': Onderaan elke pagina staat de zogenaamde 'footer'. Daar vindt u een woordje uitleg over onze geschiedenis, onze kennismakingsbrochure, een overzicht van onze fotoalbums en de artikels die over ons in de pers zijn verschenen. Verder vindt u er steeds snelle links naar de belangrijkste onderwerpen en een link naar ons meest recente partijblad.

De nieuwe site is meteen ook 'responsive'. Dat is jargon voor aangepast aan andere schermen zoals smartphones en tablets. De site past zich automatisch aan de schermgrootte aan wat het meteen veel aangenamer maakt om hem via smartphone of tablet te bezoeken.

Tot slot, en daar zijn we best trots op: De N-VA denkt als enige partij ook aan mensen met een beperking. Voor slechtzienden is de mogelijkheid op toegevoegd om elke pagina te laten voorlezen.

In de toekomst mag u nog meer nieuwigheden verwachten. Zo werken we aan een rubriek waarin we feiten van fictie onderscheiden. Ontdek het allemaal zelf en laat ons weten wat u vindt!