In memoriam Paul De Belie

Op 2 april 2020, over deze onderwerpen: Jeugd, Welzijn

Maandagnacht is onze goede vriend, partijgenoot en gewezen schepen Paul De Belie plots van ons heengegaan.

Paul was een sociaal geëngageerd man met een grote liefde voor Vlaanderen en voor het Vlaamse volk. Om zijn idealen te realiseren stapte hij in de politiek. Gedurende tientallen jaren was hij één van de steunpilaren van de Merelbeekse Volksunie en later van de N-VA.

Hij was ook lange tijd heel actief in de Merelbeekse gemeentepolitiek. Paul maakte gedurende 28 jaar deel uit van de gemeenteraad (van 1977 tot en met 2000 en van 2003 tot en met 2006). Hij was 12 jaar schepen van o.a. jeugd en sociale zaken (van 1983 tot 1994). Van 1994 tot 2012 zat hij de Merelbeekse welzijnsraad voor.

Ook na zijn politieke loopbaan bleef hij zich actief inzetten voor de Merelbeekse gemeenschap. Hij maakte deel uit van adviesraden en ondersteunde tal van sociale initiatieven.

Op zaterdag 4 april 2020 om 11u gaat de uitvaart van Paul door in intieme kring. Op dat moment zullen wij even blijven stilstaan bij het leven van de zachtzinnige, sociaal bewogen en overtuigde Vlaming Paul De Belie. Wij zijn hem dankbaar voor zijn tomeloze inzet voor de partij en de Merelbeekse gemeenschap.

Onze gedachten gaan ook uit naar de familie van Paul en vooral naar zijn kinderen en kleinkinderen. Wij wensen hen veel sterkte en bieden hen onze oprechte deelneming aan.

N-VA-partijbestuur Merelbeke