Waar blijft accentverlichting zebrapad Fraterstraat?

Op 25 december 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Op 11 januari 2016 gebeurde er een zwaar verkeersongeval op het kruispunt van de Bergstraat met de Fraterstraat. Alle partijen waren er het in de gemeenteraad van januari 2016 over eens om de situatie daar veiliger te maken. Nu bijna een jaar later is er nog niets gebeurd. Kristof De Puydt vroeg op vraag van ondervoorzitter Christophe Vanderschueren hoe het zat.

'Het is opnieuw winter en vroeg donker. De situatie is nog steeds gevaarlijk', benadrukte Kristof. 'Van alle suggesties in januari 2016 is nog niets in huis gekomen. Geen accentverlichting, geen fluorescerende coating, geen extra verkeersbord, niets...'

De schepen beloofde nogmaals dat de accentverlichting er snel zou komen, maar dan wel op het zebrapad aan de overkant van het kruispunt. Dat zou meer worden gebruikt en het zou daar ook eenvoudiger zijn om er accentverlichting te plaatsen. We blijven dit van nabij opvolgen!

In één moeite vroeg Kristof ook enkele andere zebrapaden aan te pakken. Zo is ook het kruispunt van de Hundelgemsesteenweg met de Ringvaartstraat geen pretje voor voetgangers in het donker.

De schepen antwoordde dat in eerste instantie zebrapaden aan scholen zullen worden bekeken. Die keuze kunnen we begrijpen. We zullen er in elk geval over waken dat het niet bij een belofte blijft.