Schepencollege communiceert gebrekkig, maar ziet geen problemen

Op 27 november 2013, over deze onderwerpen: Goed bestuur

N-VA-raadslid Mieke De Vriese verwoordde de frustratie van heel wat burgers. “Burgers met vragen voor het gemeentebestuur kunnen niet steeds op een snel antwoord rekenen. Dat de burgemeester niet persoonlijk elke brief, mail of telefoon beantwoordt, is logisch. Maar de gemeente heeft toch genoeg bekwamen ambtenaren die die taak ter harte kan nemen?” Ze werven er in elk geval voldoende aan…

De schepen van Informatie ontkende dat er een probleem was. Hij gaf wel mee dat mails gericht aan schepenen of de burgemeester niet door de ambtenaren worden behandeld.

Late antwoorden zijn dus geheel voor de rekening van de burgemeester of schepen aan wie de brief of mail gericht was. Ondanks het feit dat zij daar zitten dankzij de stem van de Merelbeekse burgers, vinden sommigen het blijkbaar niet de moeite om hun correspondentie bij te houden. Zonde.

 

Een gebruiksvriendelijkere site, graag

De Vriese deed ook haar beklag over de site. Gebruiksvriendelijk is die niet echt. De schepen erkende dat en beloofde beterschap. We zullen dat nauwlettend opvolgen.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is