Ruimtelijk Uitvoeringsplan Hollebeekbos komt er!

Op 28 juni 2017, over deze onderwerpen: Wonen en natuur

Op de gemeenteraad van juni is het opmaken van een ruimtelijk uitvoeringsplan Hollebeekbos goedgekeurd. Dit plan zal het Hollebeekbos behouden. Stevig oppositiewerk van onder meer N-VA levert het behoud van dit prachtig stuk natuur op.

Toen het nieuw schepencollege in 2012 zijn meerjarenplan voorstelde, stond daarin de verkoop van Hollebeekbos om er een residentiële wijk neer te poten. N-VA Merelbeke heeft zich daar van in het begin tegen verzet. Het was duidelijk dat het college die verkoop plande om een krakkemikkige begroting met veel te dure projecten te stutten.

Toen de verkoop van gronden aan de Heidestraat meer opbracht dan voorzien, zag Evi Maes een opportuniteit om het voornemen om Hollebeekbos te verkopen te schrappen. Intussen is dus beslist dat er een ruimtelijk uitvoeringsplan komt dat het bos behoudt. Het doet ons ontzettend veel plezier dat prachtig stuk natuur tot ons patrimonium blijft behoren.