N-VA en CD&V blijven eensgezind verder besturen

Op 20 maart 2010

Ook de komende drie jaar van deze legislatuur blijven N-VA en CD&V in Merelbeke twee handen op dezelfde buik. Het is intussen al drie jaar geleden dat beide partijen met een gezamenlijk project naar de stembus trokken. Met succes overigens. Het kartel CD&V/N-VA vormt sinds die verkiezingen de grootste formatie in de gemeenteraad, maakt deel uit van de meerderheid en levert ook de burgemeester. De voorbije 3 jaar hebben N-VA en CD&V eensgezind gewerkt aan de realisatie van hun gemeenschappelijk verkiezingsprogramma. Beide partijen zijn uiterst tevreden over de tot nog toe geleverde resultaten.

Nadat burgemeester Filip Thienpont op de nieuwjaarsreceptie van de CD&V de loftrompet over onze samenwerking schalde, vonden ook wij dit een gepast moment om de banden met onze kartelpartner formeel aan te halen. Onze gelijklopende visie omtrent talrijke gemeentelijke beleidsopties vormen de basis waarop we ook de komende drie jaar een invulling aan goed bestuur zullen geven.