Even enkele straten opsmukken voor de verkiezingen, nadien breken we ze wel weer open…

Op 30 september 2016, over deze onderwerpen: Goed bestuur, Mobiliteit en openbare werken

De gemeente plant de heraanleg van de Cornelius Sneyssenslaan, de Polderstraat en het oudste deel van de Bergbosstraat in 2017 en 2018 en trekt hiervoor 700.000 euro uit. Maar voor rioleringswerken is geen budget uitgetrokken. “Weggegooid geld”, vindt Guido Mortier. “De riolering is 60 jaar oud en totaal verouderd. Over enkele jaren kunnen we opnieuw beginnen.”

Guido Mortier: “Volgens de schepen gaat het om een ‘opknapbeurt’ van het wegdek door de eigen technische dienst in 2017 en 2018.  De straten zijn echter zodanig gedegradeerd dat een volledige heraanleg van gevel tot gevel, inclusief een nieuwe riolering, zich opdringt.”

Geld in de vuilnisbak

“De bestaande riolering dateert van de jaren ’50-‘60 van de vorige eeuw en is inmiddels ruim 60 jaar oud.  Het is letterlijk weggesmeten geld om 700.000 euro te spenderen aan een opknapbeurt zonder een totale vernieuwing van de versleten riolering.”

N-VA stelde voor om desnoods één straat op een deftige manier aan te pakken en de andere straten later aan te pakken.  Maar de schepen legde dit naast zich neer.

Even snel scoren met een mooi wegdek voor een verkiezingsjaar om ze nadien weer open te breken om de riolering te vervangen dus. Goed bestuur weer.