Eénrichtingsverkeer in de Hendrik Consciencestraat … zonder inspraak van de gemeenteraad

Op 8 november 2016

Laat ons duidelijk zijn. N-VA Merelbeke is blij met de invoering van éénrichtingsverkeer in de Hendrik Consciencestraat. Maar het is doodzonde dat het schepencolle de gemeenteraad hierover geen inspraak heeft gevraagd.

Al meer dan 2 jaar bevraagt het college de inwoners van de Hendrik Consciencestraat over het invoeren van een éénrichtingsverkeer in deze drukke straat met zeer veel geparkeerde voertuigen.  Ook het bewonersplatform Flora werd betrokken bij het totstandkomen van deze nieuwe verkeersregeling in de Hendrik Consciencestraat.  Alleen de gemeenteraad kon zich nog niet uitspreken over dit politiereglement.

Volgens de schepen van mobiliteit (sp.a) gaat het om een proefopstelling die niet ter goedkeuring moet worden voorgelegd aan de gemeenteraad.  Raadslid Guido Mortier (N-VA) nam geen vrede met dit antwoord en zal hiervoor klacht neerleggen bij de provinciegouverneur.  Het  is niet de eerste keer dat het schepencollege de gemeenteraad miskent.  De N-VA-fractie wil hiermee de autoritaire houding van het schepencollege aan de kaak te stellen.