Blik verdwijnt onder de grond

Op 23 december 2009, over deze onderwerpen: Verkeer (mobiliteit + openbare werken), Wonen (+ ruimtelijke ordening en milieu)

In de visie van ons Masterplan wordt het nieuwe kerkplein autovrij en alleen dienstverkeer voor de kerk, gemeentehuis en bibliotheek zal nog mogelijk zijn. Ook de visie op de nieuwe groene parkings en de mogelijkheid tot ondergronds parkeren ,aangebracht in het RUP- centrum, werden onderzocht. Ter compensatie van de bovengrondse parkings die op het kerkplein verdwijnen en de verdere stedenbouwkundige ontwikkeling en verdichting van het centrumgebied, heeft de gemeenteraad het licht op groen gezet voor de aankoop van een ondergrondse parking .

De parking komt onder het woon – en winkelproject van Arcadis en zal 145 parkeergelegenheden bevatten. Tussen de twee Arcadisgebouwen komt tevens het nieuwe Driekoningenplein.

Deze belangrijke en financieel zware investering van 3.500.000 euro is nodig om de toekomst van ons centrum, de leefbaarheid en de dynamische groei van onze gemeente voor de 21e eeuw te verzekeren.